משלוח חינם בהזמנה מעל ₪500!

שיקום שיער: כל מה שצריך לדעת

שיקום שיער: כל מה שצריך לדעת

כולנו נולדים עם שיער בריא, שמתאפיין במעטפת אטומה שמגנה עליו מפני נזקים ופגעים.

מדובר במעטפת די קשיחה, שאינה נפגעת בקלות. עם זאת, במצבי קיצון, כמו למשל פעולות כימיות אגרסיביות, המעטפת הזו בהחלט יכולה להיפגע, עניין אשר יוביל לשיער חלש, יבש ורגיש מאוד לפגעים שונים.

במצבים כאלה, ניתן לשקול לבצע פעולות שיקום שיער.

מהו שיקום שיער?

באופן עקרוני, אין קסם שיוכל לתקן את פגעי השיער ולהחזיר אותו למצב מושלם. עם זאת, ישנם כמה טיפולים שניתן לבצע על מנת להפוך את השיער לבריא יותר.

הטיפולים הללו מתחלקים לטיפולים ביתיים ולטיפולים מקצועיים:

  • טיפולים ביתיים – שימוש קבוע, לרוב בתדירות של אחת לשבוע, בתכשירי טיפוח קוסמטיים שמטרתם להזין את השיער בחלבונים, מינרלים וליפידים. התכשירים הללו אינם חודרים לעומק השערה, שכן לא ניתן לעשות זאת ללא אמצעים כימיים. עם זאת, הם מצפים את השערה ולמעשה עוטפים אותה במעין מעטפת חזקה, שמגנה עליה מפני פגעים נוספים, כולאת בתוכה את הלחות והופכת אותה לרכה, גמישה, חזקה ונעימה יותר.
  • טיפולים מקצועיים – טיפולי פרוטאין המתבצעים במספרות, במינונים ספציפיים ובהתאמה אידיאלית לסוג השיער ולמצב שלו. בדומה לטיפולים הביתיים, גם בטיפולים הללו לא ניתן לשקם לחלוטין את השערה מבפנים, אלא רק לצפות אותה ולהפוך אותה לבריאה יותר. בדרך כלל, התוצאות בעקבות הטיפולים הללו יהיו מהירות יותר מהתוצאות של השימוש בחומרים הביתיים, אך עם זאת – מחיר הטיפולים הללו יהיה לרוב גבוה משמעותית ממחיר הטיפולים הביתיים.

מניעה: מילת המפתח

בדומה לכל דבר אחר בחיים, גם בכל הנוגע לשיער שלנו – מניעה פשוטה יותר מטיפול בדיעבד.

על מנת לשמור על השיער מפני נזקים שידרשו אחר כך שיקום, מומלץ ליישם טיפול ביתי מניעתי, אחת לשבועיים או לחודש, שיתמקד במתן הזנה מיטבית לשיער.

את הטיפול הזה ניתן לבצע באמצעות תכשירים לשיקום השיער, שיצפו את השערה בשכבת הגנה נוספת ויחזקו אותה, כך שהיא תהיה עמידה יותר בפני נזקי חום, קרינת השמש, כלור, מי ים ועוד.