משלוח חינם בהזמנה מעל ₪500!

מה זה שמפו ללא מלחים?

שמפו ללא מלחים

בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על שמפו ללא מלחים, בדרך כלל בהקשר לשיער שעבר החלקה או טיפולים כימיים אחרים. על אף הפופולריות ההולכת וגדלה של השמפו ללא מלחים, אנשים רבים לא באמת מבינים מהם בעצם מלחים, מה הם עושים לשיער, למה הכניסו אותם לשמפו מלכתחילה והאם שמפו ללא מלחים מומלץ לכולם – ללא קשר לפעולות או מניפולציות כימיות שנעשו על השיער. במאמר זה תוכלו לקבל את התשובות לכל השאלות הללו ועוד.

מהם בעצם המלחים שקיימים בשמפו רגיל?

ברוב מוצרי השיער קיימים מלחים, או בשמם האחר – סולפטים. מדובר ברכיבים זולים, אותם חברות טיפוח רבות מוסיפות ללא מעט מוצרי שמפו במטרה לייצר מעין אפקט הקצפה, וליצור כמות גדולה יותר של שמפו במחיר ייצור נמוך יותר. בדומה לכל סוג של מלח, גם הסולפטים הללו מייבשים את השיער, ואף עלולים לגרום לגירוי בקרקפת. שיער שעבר מניפולציות כימיות או שהוא פגום מאוד מסיבה אחרת, לרוב יגיב בצורה מאוד לא טובה למלחים הללו, ויסבול מיובש רציני, פיצול קצוות השיער, פריזיות ועוד, ולכן עבור סוגי שיער כאלה, ישנה המלצה גורפת לעשות שימוש בשמפו ללא מלחים. עם זאת, שמפו ללא מלחים הוא למעשה מוצר שמתאים לכל סוגי השיער – גם לכאלה שמעולם לא עברו שום תהליך כימי – כיוון שהוא מנקה את השיער בעדינות, מזין אותו ולא גורם ליובש או לגירוי בקרקפת.

שמפו ללא מלחים: כל היתרונות

פרט לעובדה ששמפו ללא מלחים אינו מכיל סולפטים, שהם חומרים אגרסיביים יחסית, לרוב סוג השמפו הזה יכיל שמנים טבעיים וחומרי טיפוח איכותיים לשיער, שיסייעו לשמור על הגמישות, החוזק, הברק והרכות שלו. בנוסף, תודות לעובדה ששמפו ללא מלחים עשוי מחומרים איכותיים ועדינים, הן לעור והן לשיער, השימוש בו ימנע גירויים בקרקפת, ולעיתים אף יסייע בטיפול בגירוי קיים. שמפו ללא מלחים גם יתאים במיוחד לאנשים שסובלים מרגישות בעיניים, שכן הוא אינו מכיל את המלחים שעלולים לחדור לעין במהלך החפיפה ולגרום לגירוי, והוא למעשה משמש גם כשמפו אל-דמע. במילים אחרות, מדובר בשמפו שיכול להטיב עם כל אדם ועם כל סוג של קרקפת או שיער.